ČZ 250/471 „Smolík“ a jeho kompletní renovace

10.3.2018
by administrator

ČZ 250/471 (1974-81)

Technické parametry: R.v.: 1975 , objem: 246ccm,  kompresní poměr: 9,3:1, výkon: 17,0k při 5250 ot./min., max. rychlost: 120km/hod., váha: 142kg spotřeba: 4l/100km.

Motocykl dovezen kompletní, což je u tohoto typu čezety důležité, protože se velmi špatně shání náhradní díly. Před zahájením renovace jsme Smolíka ještě zprovoznili a projeli, abychom si poslechli motor, zjistit celkový stav stroje a nutný rozsah oprav.  Motocykl byl až na pár detailů celkem v pěkném stavu a tak jsme se na renovaci velmi těšili.

19-23.3 – rozebrání motocyklu, důkladná kontrola dílů a jejich poškození. Kontrola správnosti dílů dle ročníku a typu ( blinkry, přední a zadní světlomet, množství chromů, atd.) Sepsání objednávek, evidence dílů na přezinkování, chromování.

23.3 – odvezeny vystříhané středy kol na chemický odlak, zapalování odesláno na repas jawa-dynama.cz

26-30.3 – odlakované středy kol předány na čištění hliníku – brzo vyplétáme kola. Příprava plechařiny motocyklu na odlak a jemné tryskání.

4/2018 – plánované rozebrání motoru. odeslání dílů na chrom

5/2018 – Vyčištěny hliníkové díly, hotová GO motoru a vidlic. Hotové sedlo

6-7/ 2018 – klempířská, pasování motocyklu, přípravy na lakování. Hotová kola

8/2018 –  nákup dílů, přípravné práce na skládání. Dorazil výfuk od HF moto

1/2019 – motocykl nalakovaný, nalinkovaný, začínáme skládat
3/2019 – STK, zajíždění motocyklu a předání majiteli

 

O autorovi

Ke starým československým motocyklům jsem poprvé přičichnul již v mládí, kdy jsem ve svých 14 letech dostal k narozeninám „pionýra“, jawu 50/21. V roce 2015 jsem se začal pracovat u renovační firmy. Renovace, opravy, servis a řešení problémů mě bavilo. Postupně jsem se zaměřil na generální opravy předních vidlic kývačka, repasi zadních tlumičů z Březnice, GO kluzáků pérák a výrobu mnoha dílů na ČZ skútry.

Zanechte komentář