Jawa 125/355 1958

JAWA – ČZ 125/355 (1956-1960)

Technické parametry: R.v.: 1958, objem: 123ccm,  kompresní poměr: 7,0:1, výkon: 5,4k při 4700 ot./min., max. rychlost: 75km/hod., spotřeba: 3,0l/100km.

Motocykl dodán rozebraný v krabicích, poskládaný z několika různých motocyklů a dokonce typů. Kastlík panelka, přední blatník z velké kývačky, podsedlové plechy a kryt řetězu 125/351, který  nelze použít, protože nesedí.  Motor sice kompletní, ale dobově upraven na  175ccm montáží válce a hlavy typ 356. Díky této skutečnosti motocykl ztrácí na historické hodnotě a nebylo by ani možné ho zkompletovat. Po dohodě se zákazníkem začínáme shánět správné díly.

27.11.2017 – evidence a důkladná kontrola všech dodaných i chybějících dílů a jejich sepsání. Rozebrán motor.

29.11.2017 – kartery a ostatní hliníkové díly předány na chemický odlak. Klika na repas. Na inzerci nalezeny motorové díly 355 a  po cestě vyzvednuty.  Máme jiný válec, kartery,  hlavu,  díly na převodovku a krásný kryt karburátoru. Původní byl vyřezaný.

1.12.2017 -rozebrány přední vidlice. Srovnány nosné trubky, které jdou na tvrdochrom.

13.12.2017 – vyměněny a sehnány všechny chybějící díly, motocykl se chystá na pískování.

1/2018 – dorazily hotové chromy, obuty kola, zrepasována rozeta, chemicky vyčištěn motor, nakoupeny všechny spotřební díly na motor.  Plechařina opískována

2/2018 – Začínáme pasovat. Nyní v holém železe, jen ošetřeno proti „bleskové“ korozi. Připravuje se GO motoru a kompletace vidlic

22/2/2018 – dorazily nachromované kluzáky, skládáme vidlice, které hned použijeme při pasování motocyklu.

3-6/2018 – projekt se nám díky stěhování a komplikacím s maskou trošku zdržel. Máme spasováno a jdeme lakovat.

6/2018 – lakování motocyklu

7-8/2018 – renovační práce, kompletace

30.8.2018 – poprvé znovu na silnici, STK a zajíždíme.

O autorovi

Ke starým československým motocyklům jsem poprvé přičichnul již v mládí, kdy jsem ve svých 14 letech dostal k narozeninám „pionýra“, jawu 50/21. V roce 2015 jsem se začal pracovat u renovační firmy. Renovace, opravy, servis a řešení problémů mě bavilo. Postupně jsem se zaměřil na generální opravy předních vidlic kývačka, repasi zadních tlumičů z Březnice, GO kluzáků pérák a výrobu mnoha dílů na ČZ skútry.

Zanechte komentář