Jawa 125/355 1958
JAWA – ČZ 125/355 (1956-1960)
Technické parametry: R.v.: 1958, objem: 123ccm, kompresní poměr: 7,0:1, výkon: 5,4k při 4700 ot./min., max. rychlost: 75km/hod., spotřeba: 3,0l/100km.
Motocykl dodán rozebraný v krabicích, poskládaný z několika různých motocyklů a dokonce typů. Kastlík panelka, přední blatník z velké kývačky, podsedlové plechy a kryt řetězu 125/351, který nelze použít, protože nesedí. Motor sice kompletní, ale dobově upraven na 175ccm montáží válce a hlavy typ 356. Díky této skutečnosti motocykl ztrácí na historické hodnotě a nebylo by ani možné ho zkompletovat. Po dohodě se zákazníkem začínáme shánět správné díly.
27.11.2017 – evidence a důkladná kontrola všech dodaných i chybějících dílů a jejich sepsání. Rozebrán motor.
29.11.2017 – kartery a ostatní hliníkové díly předány na chemický odlak. Klika na repas. Na inzerci nalezeny motorové díly 355 a po cestě vyzvednuty. Máme jiný válec, kartery, hlavu, díly na převodovku a krásný kryt karburátoru. Původní byl vyřezaný.
1.12.2017 -rozebrány přední vidlice. Srovnány nosné trubky, které jdou na tvrdochrom.
13.12.2017 – vyměněny a sehnány všechny chybějící díly, motocykl se chystá na pískování.
1/2018 – dorazily hotové chromy, obuty kola, zrepasována rozeta, chemicky vyčištěn motor, nakoupeny všechny spotřební díly na motor. Plechařina opískována
2/2018 – Začínáme pasovat. Nyní v holém železe, jen ošetřeno proti „bleskové“ korozi. Připravuje se GO motoru a kompletace vidlic
22/2/2018 – dorazily nachromované kluzáky, skládáme vidlice, které hned použijeme při pasování motocyklu.
3-6/2018 – projekt se nám díky stěhování a komplikacím s maskou trošku zdržel. Máme spasováno a jdeme lakovat.
6/2018 – lakování motocyklu
7-8/2018 – renovační práce, kompletace
30.8.2018 – poprvé znovu na silnici, STK a zajíždíme.
Zanechte komentář