GO motoru pérák 350ccm

GO Motoru pérák 350ccm (1948-1951)

 

technické parametry:

typ: 18, vin: 18-12845, r.v.: konec 1951, objem: 344ccm,  kompresní poměr: 6,5:1, výkon: 10,3k při 42500 ot./min., max. rychlost: 115km/hod., spotřeba: 3-4l/100km.

 

Po vytažení z motorky vypadal celkem hezky, ale nakonec se ukázalo, že zřejmě někde hodně dlouho ležel na dešti a bez hlav. Klika totálně zarezlá, bez šance s ní pohnout. Motor jsme museli na 14 dní ponořit do nafty s petrolejem, ale ani to příliš nepomohlo. Vzhledem k nutnosti s klikou otočit, aby bylo vůbec možné kartery rozpůlit, což nešlo, jsme se nakonec rozhodli pro amputaci ojnic a motor pomocí přípravku rozpůlili. Pro neznalé uvádím, že k ropůlení 350-kového motoru je nutno ojnice nastavit do horní úvratě, aby prošli otvorem pro vložku. Neděláme tyto brutální operace rádi, ale v tomto případě nebylo jiné řešení.

3/10/2017 – klika na GO, a válce na výbrus. kartery po hrubém očištění na chemický odlak.

10/10/2017 – pravý karter předán na zavaření přebytečných děr, dorazily výbrusy

1/2018 – hotová klika, u které se upravoval labyrint a jeho kroužek na středovém čepu. kartery po opravě předány na chemické čištění

2/2018 – skládáme. Měnit se nakonec bude i startovací a řadící hřídel. Jejich tisícihrany už nebyly dobré.

3/2018 – motor kompletně hotový, tak využíváme pěkného počasí, suchých silnic a zajíždíme.

O autorovi

Ke starým československým motocyklům jsem poprvé přičichnul již v mládí, kdy jsem ve svých 14 letech dostal k narozeninám „pionýra“, jawu 50/21. V roce 2015 jsem se začal pracovat u renovační firmy. Renovace, opravy, servis a řešení problémů mě bavilo. Postupně jsem se zaměřil na generální opravy předních vidlic kývačka, repasi zadních tlumičů z Březnice, GO kluzáků pérák a výrobu mnoha dílů na ČZ skútry.

Zanechte komentář